torstai 5. marraskuuta 2015

Pitopalvelusta

Moikka!

Palataan vielä hetkeksi takaisin elokuuhun ja häähumuun. Ajattelin ensin, etten sano tästä asiasta mitään, mutta kun tästäkin on muutamaan otteeseen kysytty, voisin naputella muutaman sanasen. Eli siis millaiset fiiikset meille jäi Villa Smedsin yhteistyökumppanicateringista, joka on siis nimeltänsä Peten Pitoässät. On hassua, ettei cateringin nimeä mainita missään, sen selvitin itse. Kuitenkin kun kyseessä on pitopalvelu, joka on jo vuosia hoitanut niin isoja kuin pieniäkin tilaisuuksia, luulisi nimen olevan julkista tietoa Villa Smedsin sivuillakin.




Menu heillä on laaja ja mielestäni myöskin kohtuuhintainen. Ruoka oli hyvää, mutta lopulta sitä ei ollut kumminkaan riittävästi. Sitä oli kerrallaan esillä vähän, ja jäi alkuun epäselväksi, oliko sitä tulossa lisää vai onko tässä kaikki. Siinä sitten mietit, otatko kaksi mozzarellan palasta salaatista, vai onko sekin liikaa, jääkö muillekkin? Juhlissa on äärettömän tärkeää, ettei ruoka tai juoma lopu kesken! Ruokaa tuli toki lisää, kun edellinen vati tyhjeni. Meille oli luvattu ylijääneet salaatit iltapalalle, mutta ne kuulemma loppuivat. Tämän ja herkkubuffetin kiistanalaisen popcornin voimilla oltaisiin jaksettu juhlia yömyöhään. Eli oltiin ilman ruokaa sitten koko loppuilta. Iltaan mennessä oli pikkuisen nälkäistä porukkaa, syötiin kuitenkin jo ennen klo 15. Tämä harmittaa edelleenkin aika valtavasti, onneksi kuitenkin oli sitten edes ne popparit.

Omia ruokia ei saanut ymmärrettävästi tuoda juhlapaikalle, koska pitopalvelu on vastuussa kaikkien ruokien kylmäketjun säilymisestä. Kysyin muutama kuukausi ennen juhlapäivää mahdollisuutta lisämaksua vastaan tehtävään iltapalaan (salaattien lisäksi)  pitopalvelun puolesta, mutten ikinä saanut vastausta. Oletetaan siis, ettei sekään ole mahdollista.

Menun henkilöhinnan lisäksi palkkaa piti maksaa kahdelle tarjoilijalle ja kokille vielä erikseen meidän tapauksessa seitsemältä tunnilta. Tämä nosti loppulaskua huomattavasti  Hoidettiin myös itse kaikki kattauksista koristeluihin, joten siihen ei heillä mennyt aikaa. Tuntitaksasta ei ollut puhetta, (paitsi tarjoilijoiden osalta) ennen kuin lasku tupsahti käteen. Ja silloinkin ajateltiin, että selvitään muutamalla hassulla tunnilla. Muutenkin kommunikointi pitopalvelun kanssa hoidettiin Villa Smedsin toimesta, olisi kätevämpää kysyä itse suoraan asioita cateringilta, vaikka hoitui se lopulta noinkin.



Henkilökohtaisesti suurta ärsytystä aiheutti viinilasit, joista taisin aikaisemmin jo mainita täällä. Ihmetykseni oli suuri, kun paikaltani oli kaadettu valkoviini lasista muovimukiin. Meidän omaan tietysti, joihin tölkkijuomia kaadeltiin.  Ei juhlissa kuulu juoda viiniä muovimukeista! Oltiin siis maksettu laseista vuokraa, ja enpä tajunnut, että vuokra-aika koskee vain ruokailua. Tästä olisi mielestäni voinut mainita jo ihan hyvien tapojen nimissä, sillä jos olisin tiennyt, olisin ostanut lasit itse.

Heillä oli ammattimainen ote tarjoiluun ja huomasi, että sitä on tehty ennenkin. Myös joustoa aikataulujen suhteen löytyi, mikä oli tosi hieno juttu. Pelisilmää yleisellä tasolla ei kyllä taasen löytynyt yhtään. Luulisi, että olisi tarjouduttu esimerkiksi tekemään salaatit illaksi, vaikka sitten lisämaksua vastaan, mutta taisi olla kiire kotiin, duunit on hoidettu. Niin ainiin, meidän juomakaapin kautta tietysti.

Tiedän, että markkinointi on tärkeää, mutta jos sitä tehdään tyrkyttämällä käyntikortteja jonkun hääjuhlassa vieraille, niin menee mielestäni vähän yli. Markkinointia tuossa kohdassa paikalla oleville ihmisille on se, miten hyvin hoidetaan hommat. Se ärsytti ja oli taas sitä pelisilmän puutetta.

Nämä ovat omia kokemuksiani, myöskin osittain vieraiden. Ei nyt mikään todellinen katastrofi, mutta parantamisen varaa olisi ollut. Toivon todella muiden kokemuksien kyseisestä pitopalvelusta olevan parempia.

Minkku

4 kommenttia:

  1. Hui apua! :O Kylläpä kuulostaa moni juttu suoraan sanottuna aika erikoiselta teidän pitopalvelun suhteen... Tosi kurjaa, ettei kaikki tosiaankaan mennyt putkeen :( Ruoka ja juoma ovat kuitenkin yksi juhlien isoimmista jutuista niin on tosi ikävää, että pitopalvelu ei tehnyt parastaan teidän vuoksenne. Peukku alas pitopalvelulle, peukku ylös Minkun asenteelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt vasta hoksasin tuon uudemman pitopalveluaiheisen postauksesi. Kiva kuulla, että sieltä päin oltiin teihin yhteydessä ja pahoiteltiin tapahtunutta!

      Poista
    2. No sanopa muuta! Tällä kertaa kävi näin, onneksi kuitenkin homma loppupeleissä hoidettiin niin, että jäi edes vähän parempi mieli. Vaikka ei tietenkään pieleen menneet jutut siitä miksikään muutu meidän hääpäivän osalta, mutta pitää keskittyä muistelemaan niitä onnistuineita juttuja mieluummin :)

      Poista
  2. Ikävää että teillä oli huonoja kokemuksia. Näistä on kuitenkin aina hyvä lukea. Meidän on tarkoitus myös pitopalvelu etsiä. Hääjuhlat olisi tarkoitus järjestää kesällä. Pienimuotoiset, mutta tahdon kuitenkin panostaa esimerkiksi ruokiin ja koristeluihin. https://www.laine-catering.fi/catering-palvelut

    VastaaPoista